Header hjemmeside Varming

Morten K. Jacobsen: NIVÅ

27. april – 16. juni 2019
Billedkunstner Morten K. Jacobsen arbejder i sin soloudstilling i Møstings Hus med en æstetisering af det selvbiografiske. 

Kunstneren skriver selv om udgangspunktet for udstillingen: "Nivå var det perfekte sted for en gennemført deroute. I de 9 år jeg bor i Nivå, flytter vi 4 gange, downsizer konstant. Ja altså, Nivå gik ikke som det skulle. Som tilflytterfamilie startede det nogenlunde normalt, men 9 år senere havde Nivå slået min mor ihjel - trukket hende ned i sølet, transformeret hende til centerdranker, og i den proces udstødt resten af familien – og så i Nivå. Hallo! Med storhedsvanvid og dagdrømmerier holdt jeg den gående, min dannelse var ’Filmnets’ omfattende repertoire og MTVs Headbangers Ball romantisering af kunstnermyten og de musikalske lowlifes. Jeg kunne spejle mig i dem, og fandt en pervers tilfredshed i det."

Udstillingen består af mixedmedia med landskabsmalerier, fotografiske sammenstillinger fra familiealbummet, afstøbninger af familiære genstande og video.

Udstillingen er støttet af Grosserer L. F. Foghts Fond og Statens Kunstfond.


Maria Finn: Careless Nature
10. august – 22. september 2019
Maria Finns soloudstilling “Careless Nature” viser video, fotografi og tegning, som tager udgangspunkt i to ødegrunde, der er groet til uden indblanding. Det drejer sig om Beauvais-grunden på Østerbro, København samt Ellstorp-grunden i Malmö. Grundene har udviklet sig uden et egentligt program og levn fra byen er blevet blandet med en varieret vegetation. På den måde udgør de to grunde en form for frirum i byen.


Louise Haugaard Jørgensen: Den Demente Konge
28. september – 3. november
Kunstner Louise Haugaard Jørgensen vil skabe et total-installatorisk miljø i Møstings Hus’ fire udstillingslokaler. Et tykt lag lyst sand på gulvet binder rummene sammen og fremviser en serie af skulpturer og fotografiske prints på glas. Titlen på udstillingen henviser til filosof Nick Bostroms beskrivelse af en fremtid, hvor mennesket hersker over en super-intelligent maskine.

En central del af udstillingen vil desuden tage sig ud som et todelt performanceværk opført henholdsvis i Møstings Hus og på Christian IV’s Børsbygning. Performanceværket har form af en forstyrret performance lecture, der på forskellig vis billedliggør magtens arkitektur.


Kristoffer Ørum: Putin’s Nose
9. november – 15. december 2019
I dag omdannes ansigter til punkter i et koordinatsystem på sociale medier som Facebook, og ud fra disse koordinater klassificeres vi som terrorister, forbrugere af en vis type eller irrelevante.

I Kristoffer Ørums soloudstilling ”Putin’s Nose” kaster et mønstergenkendelses-program et paranoid-kritisk blik på udstillingens besøgende. Frem for at genkende ansigter, er det trænet til udelukkende at genkende næser eller rødbede-lignende mønstre. Når systemet genkender noget, tager det et billede og deler det i Møstings Hus’ digitale kontekst. Putin’s Nose er et flerårigt kunstprojekt, der søger at vende overvågningssystemernes forsimplede identitetskategorier og værktøjer mod dem selv, for at genoverveje forholdet mellem national identitet, mad, krop og overvågning.

 
%MCEPASTEBIN%